اخبار

13 کاربرد سدیم دودسیل بنزن سولفونات

سدیم دودسیل بنزن سولفونات

سدیم دودسیل بنزن سولفونات (سدیم آلکیل بنزن سولفونات) چیست؟

سدیم دودسیل بنزن سولفونات (SDBS) یک ترکیب شیمیایی است که از سولفونه‌های بنزن سدیم سولفونات تشکیل شده است. این ترکیب با فرمول شیمیایی C6H5SO3Na و با نام سدیم آلکیل بنزن سولفونات نیز شناخته می‌شود.

SDBS به عنوان یک ماده سطح فعال در صنایع مختلف استفاده می‌شود. به دلیل خاصیت سطح فعالی بالا، SDBS به عنوان یک ماده شستشو، پاک‌کننده، امولسیفایر و تشکیل دهنده پف استفاده می‌شود.

همچنین، این ترکیب در صنایع نساجی، چاپ، رنگرزی، صنایع شیمیایی، صنایع غذایی و دارویی نیز نقش حیاتی و مهمی دارد. به عنوان مثال، در صنعت نساجی، SDBS به عنوان یک عامل پایدار کننده برای پولیش و رنگرزی پارچه‌ها استفاده می‌شود. در صنایع رنگرزی و چاپ، این ترکیب به عنوان یک امولسیفایر، کمک به پخش بهتر رنگ در محیط آبی و کاهش شدت پراکندگی رنگ می‌کند.

در خصوص عناصر شیمیایی تشکیل دهنده SDBS (سدیم آلکیل بنزن سولفونات)، باید گفت که سدیم و سولفونات برای بدن انسان ضروری هستند و مشکل خاصی در خصوص استفاده از آن‌ها وجود ندارد. اما، بنزن که در ترکیب SDBS وجود دارد، به عنوان یک ترکیب شیمیایی سمی شناخته شده است و ممکن است در صورت استفاده نادرست، مشکلات جدی برای سلامتی افراد ایجاد کند. 

بنابراین، بهتر است در صورت استفاده از SDBS (سدیم آلکیل بنزن سولفونات)، از دستکش و ماسک استفاده شود و همچنین به دقت دستورالعمل‌های استفاده و ایمنی ارائه شده توسط شرکت تولید کننده رعایت شود.

مشتری گرامی، شما می توانید درخواست قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی و سفارش سدیم آلکیل بنزن سولفونات در ساعات اداری با بخش فروش شرکت و یا  از طریق راه های ارتباطی زیر ارسال نمایید.

همراه / شبکه های اجتماعی

 ۰۹۱۰۸۰۸۵۰۳۲- ۰۹۳۰۱۲۴۳۰۶۲

تلفن

تلفن

۸۸۵۵۷۶۷۲ -۸۸۷۰۱۳۸۱ -۸۸۷۰۰۶۱۳ (021)

جدول مشخصات دودسیل بنزن سولفونات سدیم (سدیم آلکیل بنزن سولفونات):

  • نام شیمیایی:دودسیل بنزن سولفونات
  • فرمول شیمیایی: C18H29NaO3S
  • وزن مولکولی: 348.48 گرم بر مول
  • شکل ظاهری: پودر سفید رنگ
  • نقطه ذوب: ۱۰۳-۱۰۵ درجه سلسیوس
  • نقطه جوش: داده در دسترس نیست
  • حلالیت در آب: قابل حل در آب
  • خواص: پایداری، پوششی خوب، خاصیت افزایشی
  • کاربردها: صابون‌سازی، شوینده‌سازی، رنگ‌سازی، پلاستیک‌سازی، تولید کاغذ و سلولز، طعم‌دهی، عطرسازی، محصولات بهداشتی و آرایشی و …
  • محل تولید: تولید این ماده در کشورهای مختلف جهان انجام می‌شود.
  • نماینده فروش و تامین کننده در ایران: شرکت مهرشیمی
سدیم دودسیل بنزن سولفونات

کاربردهای سدیم دودسیل بنزن سولفونات (سدیم آلکیل بنزن سولفونات):

سدیم آلکیل بنزن سولفونات SDBS به عنوان یک ماده شیمیایی با خواص افزایشی و پوششی خوب، در صنایع مختلف مانند صابون‌سازی، شوینده‌سازی، رنگ‌سازی، پلاستیک‌سازی، تولید کاغذ و سلولز، طعم‌دهی، عطرسازی،محصولات بهداشتی و آرایشی و … استفاده می‌شود.

شرکت مهرشیمی نیز به عنوان یکی از تامین کننده‌های این ماده در ایران، در ارائه این ماده به صنایع مختلف دخیل است. با توجه به خواص این ترکیب شیمیایی، انتظار می‌رود که در آینده نیز در صنایع مختلف به کار گرفته شود و نیاز به تامین این ماده رو به افزایش باشد.

کاربردهای مهم سدیم دودسیل بنزن سولفونات (سدیم آلکیل بنزن سولفونات):

سدیم آلکیل بنزن سولفونات SDBS به عنوان یک ماده شیمیایی با خواص افزایشی و پوششی خوب، در صنایع مختلف استفاده می‌شود. به طور خلاصه، کاربردهای این ماده عبارتند از:

  1. صابون‌سازی: دودسیل بنزن سولفونات سدیم به عنوان یک ماده افزودنی در تولید صابون‌های مایع و صلب به کار می‌رود.
  2. شوینده‌سازی: این ترکیب شیمیایی در تولید شوینده‌های مایع و پودری که به عنوان شوینده‌های لباسشویی، شوینده‌های ظروف و شوینده‌های دستشویی استفاده می‌شوند، به کار می‌رود.
  3. رنگ‌سازی: دودسیل بنزن سولفونات به عنوان یک ماده پایدارکننده و افزودنی در تولید رنگ‌های صنعتی به کار می‌رود.
  4. پلاستیک‌سازی: این ترکیب شیمیایی در تولید محصولات پلاستیکی مانند لوله‌ها، فیلم‌ها، شیشه‌های لاستیکی و … به کار می‌رود.
  5. تولید کاغذ و سلولز: به عنوان یک ماده پایدارکننده و افزایش‌دهنده ضریب مقاومت کاغذ به کار می‌رود.
  6. طعم‌دهی و عطرسازی: این ترکیب به عنوان یک ماده ثابت‌کننده در ترکیبات عطرسازی و طعم‌دهی به کار می‌شود و به دلیل ویژگی‌های پایداری و پوششی خود، در ترکیبات این صنایع مورد توجه قرار می‌گیرد.
  7. محصولات بهداشتی و آرایشی: دودسیل بنزن سولفونات سدیم به عنوان یک ماده پایدار کننده و افزایش دهنده پایداری در محصولات بهداشتی و آرایشی مانند شامپو، صابون، کرم، لوسیون، عطر و ادوکلن و… استفاده می‌شود.
  8. محصولات خانگی: این ترکیب شیمیایی در تولید محصولات خانگی مانند مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، پاک کننده‌های سطوح و … به کار می‌رود.
  9. صنایع نساجی: به عنوان یک ماده پایدارکننده در صنایع نساجی استفاده می‌شود. این ترکیب به عنوان یک ماده پایدارکننده و افزایش دهنده ضریب مقاومت الیاف نساجی به کار می‌رود.
  10. صنایع نفت و گاز: این ماده به عنوان یک ماده خاص در صنایع نفت و گاز به کار می‌رود. این ترکیب به عنوان یک ماده پایدارکننده و افزایش‌دهنده عمر و مقاومت در برابر فشار در محیط‌های نفتی و گازی به کار می‌رود.
  11. صنایع خودروسازی: این ترکیب شیمیایی به عنوان یکماده پایدارکننده و افزایش‌دهنده مقاومت در برابر خوردگی و خوردگی الکتروشیمیایی در قطعات خودرو به کار می‌رود.
  12. صنایع فلزی: به عنوان یک ماده پایدارکننده و افزایش‌دهنده مقاومت در برابر خوردگی و خوردگی الکتروشیمیایی در صنایع فلزی به کار می‌رود.
  13. صنایع مواد غذایی: دودسیل بنزن سولفونات به عنوان یک ماده پایدارکننده و افزایش‌دهنده عمر مفید مواد غذایی به کار می‌رود. به عنوان مثال، این ترکیب در تولید مواد نگهدارنده مانند کنسرو و بسته‌های غذایی به کار می‌رود.

مشتری گرامی، شما می توانید درخواست قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی و سفارش سدیم آلکیل بنزن سولفونات در ساعات اداری با بخش فروش شرکت و یا  از طریق راه های ارتباطی زیر ارسال نمایید.

همراه / شبکه های اجتماعی

 ۰۹۱۰۸۰۸۵۰۳۲- ۰۹۳۰۱۲۴۳۰۶۲

تلفن

تلفن

۸۸۵۵۷۶۷۲ -۸۸۷۰۱۳۸۱ -۸۸۷۰۰۶۱۳ (021)